گیمین، یک رویداد بینالمللی دانشجویی است که ۶ دورهٔ متوالی، توسط انجمن علمی دانشکدهٔ مهندسی صنایع دانشگاه شریف برگزار میشود. این شبیهساز دنیای کسبوکار قصد دارد شرکتکنندگان، از طریق یک بازی، مفاهیم مرتبط به کسبوکار و مهندسی صنایع را فرا بگیرند.
در دنیای شبیهسازیشدهٔ گیمین، شما صاحب یک کسبوکار میشوید و باید با بهکاربستن استراتژیهایی، سعی کنید سود خود را بیشینه کنید. در این راه، به چالشهایی در حوزهٔ زنجیره تأمین، کنترل موجودی و... برمیخورید که با یک کار تیمی مناسب باید بتوانید این بحرانها را مدیریت کنید.
بازهٔ ثبتنام رویداد از 26 فروردین تا 15 اردیبهشت 1402 است. سپس شرکتکنندگان در مرحلهٔ اول رویداد که بهصورت مجازی در ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت 1402 برگزار میشود، به رقابت میپردازند و ۱۰۰ تیم برتر مرحلهٔ اول، به مرحلهٔ دوم راه مییابند که بهصورت حضوری در 12 خرداد 1402 برگزار خواهد شد.
با دنبالکردن شبکههای اجتماعی گیمین، هیچ خبری را از دست نخواهیدداد. اما بهطور خاص، اطلاعرسانیها در تلگرام و اینستاگرام گیمین انجام میشود.
خیر، شرکتکنندگان گیمین باید در قالب تیمهای ۳ نفره، در بازی حاضر شوند.
خیر، شرکت در مسابقهٔ گیمین، پیشنیاز علمی ندارد؛ اما بیشک آشنایی با مباحث مربوط به زنجیره تأمین، مدیریت تولید و مباحث مالی، میتواند کمکحال شما در چالشهای بازی باشد. در نظر داشتهباشید قبل از برگزاری رویداد، آموزشهای لازم، خدمت شرکتکنندگان گرامی ارائه خواهدشد.
محدودیت سنی برای شرکتکنندگان گیمین وجود ندارد؛ چه دانشآموز باشید، چه دانشجو و چه فارغالتحصیل، اگر علاقهمندید هستید خود را در مدیریت یک کسبوکار به چالش بکشید، گیمین منتظر شماست.
مرحلهٔ اول رویداد، بهصورت مجازی برگزار میشود. سپس ۱۰۰ تیم برتر مرحلهٔ اول، به مرحلهٔ دوم راه مییابند که بهصورت حضوری برگزار خواهدشد.
مهمترین ویژگی گیمین این است که محیط بازی، شبیه به دنیای واقعی است. شما میتوانید در گیمین تجربه کسب کنید، ببینید بازار به تصمیمات مختلف شما چگونه عکسالعمل نشان میدهد و در مواقع بحرانی، چه اتفاقی برای بازار میافتد و استراتژی برتر کدام است. با آموزشهای قبل از بازی و تجربیاتی که حین بازی کسب میکنید، در نهایت با قیمتگذاری، کنترل موجودی، تحقیق در عملیات، دادهکاوی و برنامهریزی تولید، در عمل آشنایی پیدا میکنید.